Foundations fun o pepp!

Fått laddat hem Foundations Fun, en film från Silvia Trkman. Så himla skoj!

Vi fortsätter med våra ”smågrejer”. Övat ett litet pass med Treat magnet. Det är i stort sett handtarget. Men också en sorts belöningsprocedur jag ska kunna använda för att få tydliga starter på repetitioner tex då vi jobbar med Aim for it. Hemi tycker att våra Treat magnet-pass är SKOJ för de innebär korv i mycket hög frekvens. Och trött i huvudet blir hon också. Lillvalpen.

Senare idag ska vi jobba lite med byteslek med bollar och även börja med snurrar i vår jaktlek, då vi går på promenad. Eller det är min plan. 🙂 Inspirerad av Silvia Trkman-filmen! Försöker bygga små små nybörjarsteg. För varje liten grej så blir nästa egentligen svårare grej – lättare, ju. Hemligheten bakom att jobba mycket med shaping är att det går lättare å lättare att lära in saker. Jag försöker trösta mej med det då vi gör massa olika små små enkla saker, att för varje enkel sak som vi påbörjar – med mål att nån gång kunna progrediera mot något hyfsat SVÅRT/komplicerat beteende – så bygger vi en god grund av ”verktyg”, förståelse för inlärning, vi bygger relation och samarbete och jag jobbar på mina träningsskills (teknik o känsla), ALLT som vi påbörjar – hur simpelt det än kan verka, blir sånt som vi HAR i vår ”byrålåda” av beteenden att bygga vidare från.

Är så glad över att ha lakritstrollet i mitt liv! ❤

Kommentera

