Wow.

Idag då jag kom hem från jobbet + köpt Lejonhjärta-foder + sovit ca 5 min i bilen på parkeringen på Coop + handlat så hade Mattias maten klar. Det var inte liiiite lyx att få typ sätta sej till dukat bord och typ genast få fokusera på det som känns viktigt just då; samtala med Lo om hennes dag på förskolan.

Det har sina fördelar att fortsätta bo med sitt ex :).

Sen har jag och Mattias röjt och rensat bland Los leksaker. Det tog sin lilla tid men äntligen har jag plockat bort en hel massa SKIT-böcker och en massa andra dräll-leksaker som hon ändå antingen är för liten för att använda eller för stor för att ha kul med.
Böckerna känns bäst: såna som gör ont att läsa för de är så ruggigt stereotypa, men som Lo förstås älskar, så hon vill att jag ska läsa dem heeela tiden. Nu är de undanstoppade i en sop-påse med grejer som ska skänkas eller säljas. Puh.

I helgen har jag varit barnledig och det var guld värt. Lo har haft en fin semesterhelg med mormor och morfar, i Lycksele. Jag själv har framförallt några fina minnen av helgen: ett par låååånga tömkörningsrundor med Lejonhjärta. Rundor som bjudit på bla skott-träning, bro-träning samt trafikträning. Han är en pärla, verkligen. Jag har även övat in ett trick med Texas, vilket känns skojsigt. Samt plockat lite bär, kokat lite sylt och käkat en massa onyttigheter, kollat på ny serie med Mattias osv.

Lo är så otrooooooligt mammig nu så jag blir knäpp. Läggning går rätt kasst. Alltid korrelation däremellan. Alltså mammighet och sömnsvårigheter. Men nu försöker Mattias lägga henne (i min säng, eftersom det är där hon ändå hamnar sen inatt, annars…) och det har varit tyst därinne i typ 20 minuter så gissar att han också somnat?

Jag ska nattfodra Hjärtat och sedan ska jag göra smoothie med typ avokado, hallon, blåbär å tranbärsjuice. Å guacamole att dippa lite nacho-chips i…. Onyttigheterna har ingen hejd. Men först ska jag faktiskt gå en sväng och plocka hallonen! 😉 Också försöker jag överväga med mej själv just nu om jag kanske orkar rida Trollfuxa en liten, liten stund på ridbanan också?

Lämna en kommentar